Auto moto

Sporťák nebo teréňák?

S auty je to tak trochu jako v té slavné větě o ženách. Muži mají raději blondýnky, ale žení se s brunetami. U aut by věta zněla následovně – muži mají raději sporťáky, ale kupují si terénní auta. V čem jsou obě auta tak rozdílná a co mají vlastně společného?
červené ferrari
·         Ani jednu z těchto značek rozhodně na silnici nepřehlédnete.
Platí to ale pouze v tom případě, že se u obou aut jedná trochu o extrém.
Sporťák musí být extrémně drahý a luxusní a terénní vůz je nepřehlédnutelný pro svou masivnost.
–         Sportovní autosi většinou kupuje člověk, který se rozhodl žít zatím bez rodiny. Tyto vozy jsou mnohdy pouze dvousedadlové, a proto by jako rodinná vozidla moc nefungovaly.
–         Terénní automobilje pro člověka praktického, který počítá s tím, že pro něho nebude auto pouze módním doplňkem, ale každodenním pomocníkem.

Záleží na tom, kde budete jezdit

Kromě vzhledu se určitě klukům a pánům na sportovním voze líbí jejich rychlost a s tím související okamžité zrychlení. Pro tyto vlastnosti má také uzpůsobený tvar karosérie, který je aerodynamický a tím klade jen minimální odpor vzduchu. I podvozek je přizpůsoben rychlé jízdě tím, že je položen nízko. Auto lépe sedí na silnici i při vysoké rychlosti. Nízký podvozek ale bývá často i problémem, který naopak nemusí řešit majitel terénního auta.
·        Sporťák je zkrátka uzpůsoben jen na hladkou silnici bez překážek.
terénní auto
Problém pro něho bývá i zpomalovací retardér, který se dnes běžně instaluje před přechody pro chodce nebo na místech, kde je potřeba jet velice pomalu. Pokud se sporťák dostane na rozbitou silnici, má také smůlu.

·        Pak rozhodně bude bodovat terénní auto, které nějaké ty výmoly a nerovnosti ani nepostřehne.

·        Pro tyto situace má jednu důležitou přednost – pohon na všechna čtyři kola.
Další výhodou terénního automobilu je i jeho pohodlnost a lepší výhled.